Menu button
Next
Project
  • Holon Municipality

    Client: Holon Municipality
    Year: 2012

    Since 2011 we have led the branding effort of the city of Holon as a ‘children’s city’ and a city of art and design. In the last few years, with its growth and blossoming, Holon has undergone a processes of maturation and structural transformation leading to the emergence of additional attractions in the city. Holon has become significant for cultural production and design. The new branding stresses Holon’s field in the production of culture and design in Israel along with the elements of growth and playfulness. Our main starting point was to retain the position of Holon as “children’s city,” not in the sense of childishness, but rather, playfulness: the new logo was inspired by the city’s architecture, the city’s contours (for example, the letter “Cheit” comes from the form of the design museum, the letter “Lamed” is an interpretation of the water park). The logo rests on three dimensional forms alluding to a childish, playful world, in bold colors from which comes a rich, diverse, dynamic visual language that speaks to adults and children alike.

     

    .....................................................................

    החל משנת 2011 אנחנו מובילים את המיתוג העירוני של חולון כעיר הילדים וכעיר שוחרת עיצוב ואמנות. בשנים האחרונות, עם צמיחת העיר וגדילתה, עברה חולון תהליך התבגרות ושינוי מבני אשר יצרו מוקדי משיכה נוספים בתוך העיר והפכו את חולון לגורם חשוב במפת התרבות והעיצוב. המיתוג החדש נועד להדגיש את מקומה של חולון במפת התרבות והעיצוב בישראל לצד הדגשת מרכיבי גדילה, צמיחה והתפתחות של מותג עיר הילדים.

    נקודת המוצא המרכזית שלנו היתה לשמר את מיצובה של העיר כ״עיר הילדים״, אך במובן שאינו ילדותי, אלא משחקי: הלוגו החדש שעיצבנו שואב את השראתו מרכיבים עירוניים ארכיטקטונים ומקווי המיתאר שלהם (לדוגמא האות ח׳ נובעת ממבנה מוזיאון העיצוב, האות ל׳ היא פרשנות של פארק המים ימית 2000). הלוגו נשען על אלמנטים תלת מימדים מעולם הילדות והמשחק, בעלי צבעוניות עזה וממנו נובעת שפה שלמה ועשירה, מגוונת, גמישה ודינמית, המדברת לילדים ולמבוגרים כאחד.

    .....................................................................

  


 

Follow