בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים הוקמה בשנת 1906 בתור "בית מדרש למלאכות האומנות", והינה האקדמיה הוותיקה והמובילה בישראל לאמנות, עיצוב וארכיטקטורה ואחת האקדמיות החשובות בעולם.
המטרות המרכזיות של המיתוג החדש היו ליצור לבצלאל נראות מובחנת ומזוהה, שיכולה לאגד את המגוון העצום של התכנים שהאקדמיה מייצרת, ולייצר מקום לדיפרנציאציה תחת קורת גג חזותית אחת. סקירת השדות בהם בצלאל פועלת (אקדמיה, עיצוב ואמנות) הובילה לתובנה כי ניתן להשיג את המטרות הללו בעזרת ארבעה אמצעים; צבעוניות מובחנת, שימוש עשיר בטיפוגרפיה, גופן מובחן, ומערכת גמישה של לייאאוטים.
הגופן ״אברהם״ הוא גופן תלת לשוני שנוצר על מנת להציג את השפות באופן שיוויוני, ניטרלי וחף מקישוטים – באופן שגם הולם את ערכי האקדמיה (מקומיות, הכלה), וגם עונה על הצורך הקיים להפיק תוצרים בשלוש השפות. בנוסף לשימוש בדימויים, את השחור לבן הטיפוגרפי של השפה שוברות נגיעות של צבעים זרחניים, לעתים בגרדיאנטיות מסוימת ולעתים בצביעה רגילה של אלמנטים טיפוגרפיים שונים.
בגרסה המחודשת שיצרנו ללוגו ההיסטורי של משה ליליין, שלוש השפות שזורות זו בזו במערך טיפוגרפי בלתי צפוי שמצליח לשמור על קריאות בכל אחת מהשפות – באופן שיכול לסמל את הדרך שבה האקדמיה רואה מושגים כמו ״מקומיות״ ו״ירושלמיות״.
בגרסה המחודשת שיצרנו ללוגו ההיסטורי של משה ליליין,
שלוש השפות שזורות זו בזו במערך טיפוגרפי בלתי צפוי שמצליח לשמור על קריאות בכל אחת מהשפות – באופן שיכול לסמל את הדרך שבה האקדמיה רואה מושגים כמו ״מקומיות״ ו״ירושלמיות״.
בנוסף לשימוש בדימויים, את השחור לבן הטיפוגרפי של השפה שוברות נגיעות של צבעים זרחניים, לעתים בגרדיאנטיות מסוימת ולעתים בצביעה רגילה של אלמנטים טיפוגרפיים שונים
סקירת השדות בהם בצלאל פועלת (אקדמיה, עיצוב ואמנות) הובילה לתובנה כי ניתן להשיג את המטרות הללו בעזרת ארבעה אמצעים; צבעוניות מובחנת, שימוש עשיר בטיפוגרפיה, גופן מובחן, ומערכת גמישה של לייאאוטים
המיתוג החדש היו ליצור לבצלאל נראות מובחנת ומזוהה, שיכולה לאגד את המגוון העצום של התכנים שהאקדמיה מייצרת, ולייצר מקום לדיפרנציאציה תחת קורת גג חזותית אחת.