Menu button
Next
Project
  • RE-Catastrophe

    Client: Independent Project
    Year: 

     

    לרעיון הגענו תוך-כדי עבודה על פרוייקט מיתוג גדול של מרכז האיתנות של פיקוד העורף, מרכז שאמור להכשיר את הציבור הרחב בישראל לאסונות שעלולים לפקוד אותנו. במדינה כמו שלנו, שמצויה בכוננות אסון מתמדת, נדמה כי חיינו מתנהלים מאסון לאסון עם הפוגות קלות של שגרה. העבודה על הפרוייקט נסכה בנו תחושה אמביוולנטית: מחד, שקענו בייאוש גדול ומאידך דימויי האסונות הגראפיים יצרו אצלנו תחושה של ריגוש, אימה ועוררות.

     

    את ההרגשה המשונה שחווינו בעת העבודה על הפרוייקט החלטנו לתרגם לקונספט כולל בלוח השנה הנוכחי. רצינו לעסוק בדיסונאנס שהנושאים האלו מייצרים אצלנו - הם מפחידים אותנו ומושכים אותנו בעת ובעונה אחת. בצידו האחד לוח השנה מתאר אסונות שאין עליהם עוררין - מאסון התאומים, דרך אסון ורסאי, ועד לצונאמי במזרח והוריקן קתרינה. בצדו השני ניתן למצוא פוסטר ענק עם המילה ׳HELP׳ לשימוש במקרי חירום.

     

    לוח השנה הודפס בצבע אדום בוהק ומרתיע, ומעליו שכבת UV מובלטת, שחושפת מראות נסתרים והשתלשלויות אירועים כאוטיות - כל אלה הופכים את לוח השנה למוצר נחשק, המעורר רצון עז למשש, לגעת ולנכס אותו לך. כאן למעשה טמון האבסורד - מדובר בתכנים איומים שעטופים באסתיקה מלוטשת, התכנים מרתיעים אך העיצוב מושך, וזה, בין היתר, התפקיד שלנו כמעצבים.

     

    -

     

    מנהל קריאייטיב אמנון אילוז, עיצוב: רותם סואיה כהן

     

     

 

Follow